6 שאלות שחשוב לשאול כדי להיות מוכנים לרגע האמת

כל מה שצריך לשאול את חברת הביטוח כשרוכשים ביטוח רכב כדי להיות מוכנים למקרה בו חס וחלילה יהיה צורך להפעיל אותו

רכשת ביטוח רכב ויש בך תקווה שלא יהיה צורך להפעיל אותו בשנה הקרובה... אבל לכל מקרה שלא יהיה, גניבה, תאונה, או נזק מכל סיבה, צריך להיות מוכנים, וכדי לא להיות מופתעים, חשוב לברר ולדעת מראש את הדברים הבאים:

1. תוך כמה זמן מקבלים רכב חלופי?

לכל אחת מחברות הביטוח יש הגדרת זמנים ותנאים שונים בהם היא מחויבת לעמוד לצורך אספקת רכב חלופי. חשוב לשאול ולדעת מראש האם חברת הביטוח מספקת את הרכב החלופי למקום התאונה, לבית המבוטח, או למקום עיסוקו של המבוטח, תוך מספר שעות מפתיחת הקריאה.

2. מה סוג הרכב החלופי שמקבלים?

הרכב החלופי הסטנדרטי המוגדר ברוב הפוליסות הוא רכב בעל נפח מנוע של 1300 סמ"ק. בעת רכישת הפוליסה חשוב להגדיר את סוג הרכב החלופי אם יש צורך ברכב בעל נפח מנוע גדול יותר.

3. האם ניתן לבחור מוסך בו יטופל הרכב?

המבוטח יכול לטפל ברכבו בכל מוסך. עם זאת, לכל חברת ביטוח רשימת מוסכים מוגדרת, אשר אם הלקוח יטפל ברכבו במוסכים הנמצאים ברשימה זו המבוטח יקבל הטבות שונות, כגון השתתפות עצמית מופחתת, פטור מתשלום דמי ביטוח עבור השבה אוטומטית של היקף הביטוח לקדמותו, אפשרות לטיפול בתביעות צד ג' ללא הפעלת פוליסה וכדומה.

4. מה סוג הפיצוי (תמורת קבלות או רק במוסכי הסדר של החברה)

אם הטיפול מתבצע במוסך הסדר אז ההתחשבנות מול המוסך מתבצעת על ידי חברת הביטוח וכל שעל המבוטח לשלם הינה ההשתתפות העצמית, שבמקרה של טיפול במוסך הסדר, הינה מופחתת. עם הכנסת הרכב לטיפול במוסך הסדר, המבוטח מקבל רכב חליפי. בנוסף, המוסך מתחייב לאחריות על התיקונים לתקופה מורחבת מהמקובל, כך שאם התיקון לא בוצע כהלכה, המבוטח יכול לחזור ולקבל מענה.
אם הטיפול מתבצע במוסך שאינו מוסך הסדר, הפיצוי הוא כנגד קבלות ובהתאם לדוח שמאי אשר מעריך את סכום הנזק ואושר מראש על ידי חברת הביטוח, בהתאם לנהלי החברה ותנאי הפוליסה, המפורסמים באתר החברה. (את דוח השמאי יש לאשר מול חברת הביטוח תוך 24 שעות.
אפשרות זו מחייבת את המבוטח לשלם למוסך באופן עצמאי את מלוא סכום הנזק ולהתנהל באופן פרטני מול חברת הביטוח תוך הצגת המסמכים הנדרשים כדי שהחברה תוכל לאשר את התשלום. לא בכל מוסך קיימת התחייבות לרכב חליפי (בעוד שבעת טיפול במוסך הסדר יש התחייבות לספק למבוטח רכב חליפי), לא כל מוסך נותן את האחריות לתיקונים כפי שמקובל במוסך הסדר

5. מה קורה במצב של טוטאלוס?

כדי להגדיר שהרכב הינו במצב של טוטאלוס, יש להזמין שמאי שיאשר שזהו אכן מצב הרכב. בעקבות מצב הטוטאלוס, המבוטח יקבל רכב חליפי שישמש אותו עד קבלת הפיצוי מחברת הביטוח. המבוטח צריך כמובן להעביר את כל המסמכים הנדרשים כגון רישיון רכב, מפתחות, אישור משטרה במידה ונדרש, העברת בעלות, וכו'.
צריך לבדוק מה גובה האחוז המוגדר בתנאי הפוליסה להכרה באבדן גמור. האם קיים כיסוי עבור השלמת פיצוי לרכישת רכב חדש בעקבות מקרה טוטאלוס או גניבה וכן מה תקרת הסכום המוגדרת בכיסוי זה.

6. על מה מקבלים פיצוי במקרה של גניבה?

חשוב לבדוק האם יש פיצוי על כל מיני אביזרים נלווים ואלקטרוניים ברכב-מה אפשר ומה אי אפשר לבטח? מה קורה במקרה של גניבה? מה הקריטריונים לפיצוי (למשל מהן מערכות האזעקה שנדרשות). צריך לקחת בחשבון שהפוליסה מכסה בבסיסה את האביזרים האינטגרלים של הרכב (האביזרים המותקנים ברכב בהתאם להגדרת היצרן), אביזרי מיגון במידה ונדרשו על ידי חברת הביטוח מכוסים אף הם, ניתן לרכוש עבור כל אביזר מעבר להגדרה זו כיסוי בעלות נוספת וכל חברה מגבילה את הסכום בתנאי הפוליסה.

רשות שוק ההון קבעה

ליברה במקום ה-1 בשירות 
בביטוח רכב
לפרטים נוספים
חיפשת ביטוח?

ליברה משנה סדרי ביטוח
ומשתפת את מבוטחיה ברווחים

כמה בערך עולה לך ביטוח בשנה?
45+
יכולת לצבור
ליברות
כי גם לך מגיע להרוויח. לא?
בוקר טוב!

כיף שהחלטת לפתוח איתנו את היום שלך...
איזה ביטוח מעניין אותך?

למה Libra ?
ליברה, תנו לי הצעה
לפעמים יש עוד התלבטויות ושאלות - זה מובן לגמרי בשביל זה אנחנו פה בשבילך

הכי טוב להשאיר לנו פרטים 
מבטיחים לענות כמה שיותר מהר

y_icon_sendCreated with Sketch.

הי,
תודה שפנית אלינו.
חוזרים אליך ממש בהקדם.
המשך יום טוב,
ליברה

gtag('event', 'conversion', {'send_to': 'GTM-N3FCS4X/tHizCPqYuIsBEIbBpP8C'}); fbq('track', 'Lead - Contact us');
y_icon_sendCreated with Sketch.

אופס...משהו לא הלך כמו שצריך...
מנסים לאתר ולתקן
בינתיים אפשר להתקשר אלינו, או לנסות שוב יותר מאוחר

073-3949222

6323*

רוצה לדבר איתנו עכשיו?
מחכים לשמוע ממך :-) נשמח לעזור בכל עניין

073-3949222 *6323
רוצה לדבר איתנו?
אפשר להרגיש חופשי לפנות אלינו בכל דבר ועניין
*6323